تعمیر کولر گازی
نوشته شده توسط : طهماسبی

به نظر شما آیا برای تعمیر کولر گازی نیاز به متخصص وجود دارد ؟

همان طور که می دانید ، با فرا رسیدن فصل گرما ، بازار تعمیر کولر گازی ، نصب و سرویس کولر گازی داغ و ضروری است. عده ای گمان می کنند با خواندن آموزش تعمیر کولر گازی می توانند از تعمیر برآیند. اما از آن جایی که در ایران برندهای کولر گازی بسیار متنوع است ، ممکن است یک سرویسکار ، تعمیر کولر گازی اجنرال را انجام دهد ولی تعمیر کولر گازی ال جی در تخصص او نباشد.

راه های درخواست تعمیرکار کولر گازی

✔️درخواست تلفنی : از طریق شماره تماس 09303364973 ، می توانید در کوتاه ترین زمان تعمیرکار درخواست کنید

✔️درخواست اینترنتی : چنان چه مایل به تماس تلفنی نیستید می توانید با درخواست خود را از طریق وب سایت ثبت کنید.

هزینه تعمیر کولر گازی در ” کاراباما “

هزینه تعمیر کولر گازی به نوع کولر ، برند آن و خدماتی که سرویسکار ارائه می کند، وابسته است. لوازمی که برای سرویس کولر گازی و نصب آن استفاده میشود، اصلی بودن قطعات و کیفیت آنها ، ضمانت حسن انجام کار ، تخصص تعمیرکار و عوامل دیگر نیز تاثیرگذار است. 

7 دلیل لزوم استفاده از خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی

نگهداری  و سرویس کولر گازی در زمان مناسب آن ، موجب افزایش عمر کولر گازی شما خواهد شد. اما چنانچه موارد زیر رخ دهد نیاز به تعمیر یا سرویس کولرگاز  احساس می شود. 

 

1-  کثیف شدن فیلتر هوا

وظیفه فیلتر هوا جلوگیری از ورود گرد و غبار موجود در هوا به محفظه کولر و منزل میباشد. فیلتر هوا و توری کولر گازی جزو قطعاتی است که لازم است هر 30 روز یکبار آنها را با آب کاملا بشویید. سرویس و تمیز کردن به موقع فیلتر موجب بالا رفتن کارایی کولر گازی خواهد شد و به دیگر قطعات هم آسیبی وارد نمی شود.

 

2-  کاهش میزان سرمایش کولر گازی

چنانچه احساس می کنید سرمایش کولر کم شده ممکن است که به دلیل کم شدن گاز کولر یا نشستی باشد. برای برطرف کردن این مشکل و شارژ گاز کولر پیشنهاد میشود با یک سرویس کار مجرب مشورت کنید زیرا کم شدن گاز کولر به کمپرسور فشار می آورد.

کم شدن گاز دستگاه ، سوختگی خازن کمپرسور ، خرابی برد پنل و یا برد کمپرسور و از کار افتادن کمپرسور دستگاه برخی علل تولید باد گرم هنگام فصل گرما می باشد که در این صورت تعمیر کولر گازی خود را باید به تعمیرکار کولر گازی متخصص بسپارید.

 

3- عملکرد فن بیرونی (کندانسور) درست نیست

کندانسور، وظیفه انتقال هوای گرم منزل به فضای بیرون از خانه را دارد. اگر فن بیرونی خوب کار نکند موجب گرم شدن بیش از حد کمپرسور شده و توانایی تولید سرمای مناسب و جایگزین کردن با گرمای منزل را ندارد.

 

4- خرابی کنترل الکتریکی

یکی از مشکلات رایج خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود امدن هر مشکلی هست ازجمله خاموش شدن کولر گازی یا طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه.

 

5- مشکلات کابل و وجود نوسان برق

گاهی اتفاق می افتد که  کولر گازی به طور خودکار خاموش و روشن میشود. بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی  و سیم کشی نادرست علت ان می تواند باشد. مشکل سیمکشی کولر گازی فوق العاده خطرناک است و امکان آتش سوزی وجود دارد. برق ورودی کولر گازی نباید نوسان داشته باشد. نوسانات برق باعث از کار افتادن (خرابی) خازن دستگاه کولر گازی شما میشود.

 

6- تولید سر و صدای زیاد

به احتمال زیاد از فن یا پروانه فن می باشد.

 

7- چکه کردن آب از کولر گازی یا اسپیلت

یکی از دلایل می تواند کم بودن گاز دستگاه باشد که سبب برفک روی اپراتور می گردد که این برفک ها در اثر گرما آب شده و چکه می کنند.دلیل بعدی آن می تواند سوراخ بودن شلنگ تخلیه یا شکستگی حوضچه باشد.

 





:: برچسب‌ها: کاراباما , تعمیر کولر گازی , سرویس کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: